Najazdy samochodowe z podnośnikiem

Rate this post

Najazdy samochodowe z podnośnikiem HYDRAULICZNYM

Najazdy samochodowe z podnośnikiem rampy z hydrauliczną funkcja podnoszenia, przydatne do konserwacji i napraw pojazdów zarówno w warunkach garażowych jak i w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Posiada 4 stopniową blokadę wysokości. Wysokości podnoszenia to 23cm, 26cm, 30cm i 34 cm. Idealna dla dealerów samochodowych, warsztatów oraz hobbystów.

najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym
najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym

SKŁAD ZESTAWU:

✓ 2x rampy z funkcja podnoszenia hydraulicznego.

WŁAŚCIWOŚCI ZESTAWU:

✓ Obciążenia na rampę 2000 kg
✓ Maksymalna szerokość opony 23,5 cm
✓ 4-stopniowa regulacja blokady
✓ Minimalna wysokości 26cm
✓ Maksymalna wysokości 34cm

DANE TECHNICZNE:

Wymiary: (Dł / Szer / Wys) 115 x 32 x 23, 26, 30, 34cm
Obciążenie: 2000 kg na rampę
Materiał: Stal
Kolor: niebieski
Waga: 18kg

Sugerowana cena: 550zł

Alternatywa dla kanału w garażu – najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym do podstawowej konserwacji (i nie tylko)

Szukasz alternatywy dla zestawu mini ramp (zwanych również rampami wymiany oleju) do wykorzystania w przydomowym garażu?

Masz kilka możliwości:

  • Pełnoprawny podnośnik 2-kolumnowy lub 4-kolumnowy
  • Zestaw podstawek do podnoszenia
  • Mobilne najazdy samochodowe z podnośnikiem

 

Oczywiście jesteśmy nieco stronniczy na korzyść najazdów z podnośnikiem, ale nie bez powodu. Oto nasze podejście do opcji alternatywnych dla zestawu ramp serwisowych.

Co to są mini rampy najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym?


Jeśli masz zestaw mini ramp najazdów samochodowych z podnośnikiem (czyli ramp serwisowych, inaczej ramp wymiany oleju), prawdopodobnie już wiesz, czym są mini rampy. Ale na wszelki wypadek mini rampy to w zasadzie niedrogi zestaw ramp zaprojektowanych do podnoszenia przodu samochodu na koła różnych rozmiarów. Mini rampy doskonale nadają się do wymiany oleju i drobnych prac serwisowych/konserwacyjnych, ponieważ zapewniają wystarczająco dużo miejsca, aby wczołgać się pod pojazd, wyjąć korek spustowy i/lub włączyć i wyłączyć filtr oleju.

Ale w przypadku poważniejszych prac konserwacyjnych i naprawczych mini rampy mają kilka problemów:

  1. Mini rampy nie zapewniają wystarczającej siły nośnej, aby osoba mogła wygodnie dostać się pod pojazd.
  2. Mini rampy zazwyczaj nie mogą być używane do podnoszenia wszystkich 4 kół, przynajmniej nie w sposób bezpieczny. Zwykle rampy te są zaprojektowane tak, aby były stabilne tylko wtedy, gdy są na nich 2 koła.
  3. Wjeżdżanie lub zjeżdżanie z ramp może być trudne, ponieważ mogą się ślizgać lub ślizgać, gdy na nie wjeżdżasz.

Alternatywy dla mini rampy serwisowej
Jeśli szukasz alternatywy dla zestawu mini ramp serwisowych, masz kilka opcji.

  1. Podnośnik 2-kolumnowy lub 4-kolumnowy – są niesamowite, przynajmniej jeśli masz podnośnik klasy komercyjnej (i naprawdę nie powinieneś kupować niczego innego niż podnośnik hydrauliczny klasy komercyjnej, ponieważ podstawowe podnośniki hydrauliczne kosztują prawie tyle samo pieniędzy i oferują mniejszą wartość). Jednak dobry podnośnik 2-kolumnowy lub 4-kolumnowy wymaga sufitu o wysokości co najmniej 12 cali i około 1,5 miejsca garażowego o szerokości. Zazwyczaj wymagają również uaktualnienia posadzki betonowej, ponieważ większość garaży przydomowych nie ma odpowiedniej podkładki betonowej. Tak więc, ze względu na ich rozmiar i wymagania dotyczące podkładek, 2-kolumnowy lub 4-kolumnowy podnośnik nie jest opłacalny dla większości właścicieli domów.
  2. Zestaw podpórek – to „stary szkolny” sposób na podniesienie samochodu w powietrze. Zaletą stojaków jest to, że są niedrogie. Wadą jest to, że są niesamowicie niebezpieczne. Nikt nie powinien wchodzić pod pojazd na stojakach, ponieważ pojazd może spaść z stojaków i zranić osoby znajdujące się pod nimi. Prawidłowe ustawienie i ustawienie mogą również zająć trochę czasu, często pół godziny lub dłużej, co może sprawić, że będziesz zmęczony, zanim jeszcze zaczniesz pracować przy samochodzie!

Wszystko, co musisz wiedzieć wybierając rampy najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym

Wszystko, co musisz wiedzieć o rampach: Jeśli chodzi o pracę przy Twoim pojeździe, podniesienie maski pozwala na wykonanie tylko określonej czynności. W pewnym momencie będziesz musiał podnieść samochód z ziemi. Możliwość podniesienia pojazdu z ziemi może nie tylko ułatwić życie, ale także umożliwić wykonanie większych prac, które w innym przypadku wymagałyby zabrania go do garażu. Rodzaj używanego sprzętu zależy od wykonywanego zadania. Aby ułatwić życie, stworzyliśmy ten przydatny przewodnik, który pomoże Ci wybrać najlepsze narzędzia do pracy.

Najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym – Korzystanie z podjazdów samochodowych może być wygodniejsze i bezpieczniejsze w użyciu niż podnośnik i stojaki na osie, jeśli masz pochyły podjazd (chociaż zawsze zalecamy pracę na płaskiej powierzchni). Wyrównanie podjazdów przednimi lub tylnymi kołami jest łatwe, a potem wystarczy powolne wjeżdżanie na nie. Jedną z dużych zalet ramp jest łatwość ich obsługi. Rampy są również nieco bezpieczniejsze, ponieważ nie ryzykujesz, że nie wybierzesz właściwego punktu podnoszenia. To powiedziawszy, bezpieczeństwo ma nadal ogromne znaczenie za każdym razem, gdy masz zamiar pracować pod pojazdem. Zalecamy pozostawienie samochodu na biegu, z zaciągniętym hamulcem postojowym i założeniem na tylne koła klinów, aby zminimalizować ryzyko przetoczenia się pojazdu. Te środki mogą wydawać się przesadne, ale jeśli chodzi o bezpieczeństwo, po prostu nie warto iść na skróty. Koszt zarówno podjazdów, jak i klinów pod koła może być nadal niższy niż wizyta w lokalnym warsztacie, a nie są to zazwyczaj przedmioty, które mają tendencję do zużywania się, więc powinny wystarczyć na całe życie.

Rampy do samochodów o niskim prześwicie


Jeśli twoja duma i radość zdarzy się siedzieć nisko na drodze, będziesz musiał uważać na to, z których ramp zdecydujesz się skorzystać. Kluczem do tego jest długość. Dłuższe rampy będą miały płytszy kąt, co zmniejszy potencjalne ryzyko uszkodzenia zderzaków lub karoserii podczas wjeżdżania na nie. Jeśli twój pojazd ma obniżony prześwit, istnieje duża szansa, że ​​oryginalny podnośnik, który był z nim dostarczony, również nie będzie pasował pod spodem. Istnieje możliwość zakupu specjalistycznych podnośników niskoprofilowych przeznaczonych do pojazdów obniżonych lub zmodyfikowanych, ale przed zakupem upewnij się, że sprawdziłeś minimalną wysokość.

Używając podnośników najazdów samochodowych z podnośnikiem hydraulicznym, używaj tylko miejsca zalecanego przez producenta pojazdu. Z tego powodu zaprojektowano specjalne punkty, które są nie tylko mocniejsze, ale także pomagają utrzymać pojazd w równowadze podczas podnoszenia. Niezastosowanie prawidłowych punktów podnoszenia podnośnikiem nie tylko narazi Cię na ryzyko, ale może również poważnie uszkodzić Twój pojazd. Posiadamy w ofercie przedłużenia ramp do opuszczanych samochodów, które mocowane są do standardowych ramp samochodowych. Inną opcją jest wykonanie własnego zestawu ramp – sprawdź nasz poradnik tutaj. Podjazdy samochodowe do wymiany oleju Jeśli chodzi o wymianę oleju w pojeździe, wybór odpowiedniego typu rampy może znacznie ułatwić zadanie. Ważnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest wysokość, ponieważ chcesz mieć możliwość pracy pod samochodem z wystarczającą ilością miejsca do poruszania się. Zalecamy wymianę oleju po pracy silnika w normalnej temperaturze, ale oznacza to, że wiele części, takich jak wydech, może być nadal gorących, więc posiadanie dodatkowej przestrzeni będzie mile widziane.

Taka dodatkowa wysokość jest dobra, ale warto również rozważyć możliwość podniesienia tylnej części pojazdu tak, aby była wypoziomowana, dzięki czemu cały olej może prawidłowo spływać z miski olejowej. Jedną z opcji jest użycie dwóch dodatkowych ramp z tyłu. Alternatywnie, podniesienie samochodu i umieszczenie go na stojakach na oś to kolejna, chociaż nie będzie to tak proste, jak korzystanie z ramp. Podczas używania stojaków na osie ważne jest, aby umieścić je w odpowiednich punktach, w których można podeprzeć pojazd, jednocześnie upewniając się, że kołki zabezpieczające są bezpiecznie zamocowane na swoim miejscu. Podobnie jak w przypadku ramp i podnośników, należy uważać, aby sprawdzić, czy stojaki na oś, których zamierzasz użyć, są wystarczająco ocenione, aby utrzymać pełną masę pojazdu.

Ile kosztują rampy samochodowe?

Podstawowe rampy najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym nie są tak drogie, ale oczywiście ten koszt może się różnić w zależności od wysokości i wagi, jaką rampy mogą unieść. Biorąc pod uwagę, że są to przedmioty, które dla przeciętnego kierowcy nie będą używane zbyt często, dobry zestaw ramp powinien wytrzymać lata, więc potraktuj je jako inwestycję. Zalecamy również dołączenie zestawu klinów pod koła do zakupu wszelkich ramp, ponieważ są one nie tylko tanie w zakupie, ale są nieocenione z punktu widzenia bezpieczeństwa. Jak zapobiec przesuwaniu się ramp samochodowych? Korzystanie z ramp samochodowych na płaskiej i odpowiedniej (tj. twardej) powierzchni jest ważne, nie tylko zapewnia bezpieczniejsze środowisko pracy, ale także ułatwia pracę. Większość ramp ma u podstawy specjalną powierzchnię, która ułatwia przyczepność do podłoża. Przed wjechaniem na nie pojazdem sprawdź, czy obie tylko dotykają przodu każdej opony. W ten sposób pojazd podniesie się na nie w tym samym tempie. Kiedy jedziesz do przodu, rób to powoli. Ostatnią rzeczą, którą chcesz zrobić, to zaryzykować rozkręcenie kół (jeśli jest to samochód z napędem na przednie koła) na rampie lub, co gorsza, zjechanie z ich końca.

Jak zapobiec przesuwaniu się ramp samochodowych po betonie?

Jeśli masz gładką betonową podłogę podczas pracy przy swoim pojeździe, może być trudniej zapobiec przesuwaniu się ramp do przodu, gdy zaczniesz na nie wjeżdżać. Istnieje kilka prostych rozwiązań, aby temu zapobiec. Umieszczenie części starego dywanu lub gumowej podkładki pod rampy może być tanim rozwiązaniem zapewniającym im wystarczającą przyczepność, aby nie przesuwały się do przodu. Jak zrobić rampy samochodowe z drewna? Zalecamy trzymanie się odpowiednio zaprojektowanych ramp, które zostały zaprojektowane do podparcia pojazdu. Ale jeśli z jakiegoś powodu znajdziesz się na wolności i będziesz musiał pracować pod swoim samochodem, lub jeśli po prostu masz ochotę tworzyć własne rampy, jest to najlepszy sposób na zrobienie tego. Dłuższa rampa z płytszym kątem może ułatwić wsiadanie do pojazdu. Korzystanie z twardego drewna jest najlepsze, ponieważ lepiej poradzi sobie z naciskiem na nie ciężarem.

Zaczynając od podstawy, powinna ona mieć około 80 cm długości i wystarczającą szerokość, aby utrzymać większość szerokości koła. Drugi kawałek na górze powinien być nieco krótszy na około 65-70 cm i umieszczony tak, aby jeden koniec znajdował się w jednej linii z podstawą, aby pomóc utworzyć nachylenie na drugim końcu. Bezpiecznie przymocuj to do dolnej części na obu końcach za pomocą kleju do drewna i śrub. Powtórz ten proces dwa lub trzy razy więcej ze skróconymi kawałkami drewna, aż uzyskasz schodkowy profil na jednym końcu rampy. Ścięcie przedniej krawędzi drewna na pochyłym końcu może ułatwić wjazd pojazdu na rampę. Na przeciwległym końcu zaleca się dodanie korka. Sprawdź nasz film na temat ramp samochodowych: Jak korzystać z ramp samochodowych? Prawidłowo używane podjazdy samochodowe mogą być bardzo wygodne, ale prawidłowe ich używanie ma kluczowe znaczenie. Po pierwsze, sprawdź, czy twoje rampy są przystosowane do przewożenia więcej niż ciężar twojego pojazdu. Zazwyczaj ta liczba uwzględnia użycie dwóch ramp. Powinien być więcej niż wystarczający margines, aby uwzględnić fakt, że możesz podnieść cięższy koniec pojazdu.

Gdy pojazd jest na rampie będziesz chciał się upewnić, że nie może się toczyć, więc w pełni zaciągnij hamulec ręczny i użyj zestawu klinów pod koła z tyłu. Jeśli powierzchnia jest gładka, poszukaj miękkich gumowych podkładek, ponieważ będą one mniej podatne na ślizganie się. Ustaw rampy naprzeciw przednich (lub tylnych kół w zależności od zadania) i upewnij się, że kierownica jest skierowana prosto. Następnie powoli prowadź samochód do przodu, starając się nie naciskać zbyt mocno. Nie chcesz przejechać ich końca. Jeśli to możliwe, zostaw również samochód na biegu, aby jeszcze bardziej zminimalizować ryzyko jego poruszania się. Podczas wjeżdżania na rampy najlepiej byłoby, gdyby kumpel Cię poprowadził i powiedział, kiedy się zatrzymać. Jedź ostrożnie i stabilnie i postaraj się zrobić to za jednym zamachem, zamiast zatrzymywać się i ruszać, ponieważ może być całkiem łatwo wypalić sprzęgło, jeśli jesteś zbyt niepewny. nie przejeżdżać przez ich koniec. Jeśli to możliwe, zostaw również samochód na biegu, aby jeszcze bardziej zminimalizować ryzyko jego poruszania się. Podczas wjeżdżania na rampy najlepiej byłoby, gdyby kumpel Cię poprowadził i powiedział, kiedy się zatrzymać. Jedź ostrożnie i stabilnie i postaraj się zrobić to za jednym zamachem, zamiast zatrzymywać się i ruszać, ponieważ może być całkiem łatwo wypalić sprzęgło, jeśli jesteś zbyt niepewny. Nie trzeba dodawać, że podczas korzystania z najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym nie można zdjąć kół, więc nadają się one tylko do niektórych prac.

Czy rampy samochodowe są bezpieczne?

Pod warunkiem, że zachowasz wszystkie zalecane środki ostrożności podczas ich używania, rampy samochodowe powinny zapewnić bardzo bezpieczny sposób pracy pod pojazdem. Kluczową rzeczą, aby upewnić się, że rampa jest wystarczająco szeroka, aby w pełni wspierać całą szerokość opon, aby nie było szans, aby spadła z rampy. Ważne jest również, aby sprawdzić, czy posiadane rampy najazdy samochodowe z podnośnikiem hydraulicznym są certyfikowane do wystarczającego podparcia pojazdu. Jeśli nie masz pewności co do masy pojazdu, zwykle można ją znaleźć na tabliczce VIN bezpośrednio na ramie drzwi kierowcy lub w instrukcji obsługi. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, przed ich użyciem zasięgnij profesjonalnej porady.